Pages

Friday, August 28, 2009

hari "KEREK" se-MALAYSIA??

aku tau la da nak dekat merdeka..(today is 28 ogos 2009)..tapi kalu bab kerek2 ni x payah la nk unite..bukan ak nak tuduh ke ape..tp kes ni mmg buat aku bengang tahap nampak ashraf sinclair kawin ngn bunga citra lestari la kan..ak x tau nk lepas kan kat sape..kang esok aku sarapan pagi kat KEDAI SALAM kang sume pandang aku pelik..betoi x??

nak dipendekkan cite..td pukul 2.15 ak g hantar Aishah g TAMAN MAJU..dye nak balik KL..pastu aku n IRA ( ira???) g ronda2 taman maju beli barang sikit2..tapi ni bukan masalahnye..sbb bile kitorang membeli-belah, diorang gak untung..(ape yang ak merepek nih)..

sebenarnye aku nak cerita pasal kejadian di KEDAI HALIDA yang menjadi kegemaran penduduk di UTP..bukan ak nk suh korang x shopping kat sane..tidak sama sekali..gini, nak dipendekkan cerita, tyme aku duk sibuk round2 dalam kedai tu, tibak ade makcik ni ckp.."tu kete adik ek..boleh alih x kjap..makcik nak bukak gerai la kat situ...." aku pon letak la brg2 yg ak nk beli n g la alihkan kete..ak x heran la pasal nih..sbb ak pon x patut g parking kat situ..hihihi..

pastu ak pn masuk balik dlm kdai tu..tyme nk bayar kat kaunter tu, cm bese la kn..kne beratur..bak kate org indon "first come first serve"..bile tibe je turn aku, ade hamba Allah yg beratur blakang ak ckp, "kira!"..ekeleleleleleleh..sabor je la..barang dye sikit..abes je hamba Allah tu, ade lak makcik hodoh mane tah ckp "kire sume ni"..ak panaz la kan..ak yg tercegat kat situ dye x nampak ke..suke-suki je potong line..da la wat muke cam bab satu..naseb ko ni MAK CIK..after makcik tu, aku ingt smpai la turn aku..tibe2 ade lak makcik kerepot mane tah ckp "gula ade??bagi sekilo"...

dalam hati aku..*&^&%@#....

hmm..yg paling x tahan tu, cashier tu boleh pulak kire barang org lain dulu..aku rase x de plak tulis dalam kedai dye "UTAMAKAN ORANG TUA..TERUTAMA MAKCIK YANG HODOH DAN BURUK RUPE PARASNYE"..gerammmmmm!!!! kalu sorang x pe lagi..ni skali 3..ish2..tyme tu rase nak sumbat je aiskrim dalam mulut makcik2 ni..biar batal pose diorang..weeehuuuu!!

lagi satu hal si POK GAD..mmg ak anti betol..kalu ye pon nk suh ak tukar sticker, ckp la leklok..ni x..dye ingt ak ni bini dye ke??kalu rupe cm ashraf sinclair x pe la jugok..ak baru je tukar awal sem ni..ni nak suh tukar lagi..nk telan duit org je tau..keje da la curi tulang..ish..pok gad..pok gad.......

konklusinye, aku anggap hari ni hari kerek se-malaysia walaupun berlaku di tronoh sahaja...




2 comments:

Cik TiRa said...

tidakkkkkk..ku x rela digelar IRA!! geli siuuuuuuuuutttttt..hahahahaha

makcik tua tu mmg..kite pun tekejot rabbit tgk..yg cashier tu pun satu..aiseyh, kire la brg sape yg beratur dulu..cam bajet ayu pun ade gak, padahal xde mamat ensem pun kat ctu..hahaha

pakgad2~~~~naseb baek jumpe pakgad ensem cket pastu..sejuk cket..

astaghfirullahalazim....maap2 sume..

Amirah Raihana said...

IRA? eeuuwwww
ahahhahahahahaha

sabr sity sabar
tuelaa
sape suh hangpa dop ajk sy
lalalaa~